آشنایی با اصطلاحات SEO

6مارس - توسط behinesaz - 0 - در سئو مقالات اموزشی

آشنایی با اصطلاحات SEO

بهتر است از همان اول به صورت تخصصی با این موضوع برخورد کنیم. سئو هم مانند هر مطلب تخصصی دیگر اصطلاحات خاص خود را دارد که ممکن است هنگام مطالعه در این زمینه با آن‌ها برخورد کنید و با دانستن معنای آنها می توانید درک مناسبی از مباحث داشته باشید. در زیر فهرستی از این کلمات را می‌بینیم:

index: ایندکس شدن به مفهوم ساده یعنی دیده شدن سایت توسط موتورهای جستجو و ذخیره مطالب در پایگاه داده‌ی مربوط به موتور جستجو

crawl: فرض کنید هر موتور جستجو یک سری افراد دارد که آن‌ها را مامور کرده در سرتاسر وب بگردند و طبق یک برنامه‌ی از پیش تعیین شده جدیدترین مطالب را جمع و دسته‌بندی کرده و برای موتور جستجو بیاورند. این عملیات را در اصطلاح کراول کردن یا خزیدن می‌نامند و به برنامه‌ها و اسکریپت‌هایی که کار این مامورها را انجام می‌دهد crawler یا خزنده می‌گویند.

CMS: مخفف عبارت Content management system ، سیستم مدیریت محتوا و متن، برای مثال سیستم وردپرس یا دروپال.

CTR: مخفف عبارت Click-through rate ، میزان و درصدی برای مقدار کلیک کاربران بر روی لینک ها و آگهی‌ها.

GYM: جمع اولین حرف از سه کلمه‌ی گوگل ، یاهو ، مایکروسافت ، صاحبان بزرگترین موتورهای جستجو.

Link juice: نتیجه‌ی لینک‌هایی که بین سایت‌ها یا صفحات مبادله می‌شود.

Long tail: کلمات کلیدی خاص

META tags: کدهایی است که در بخش های اصلی یک سایت استفاده می شود که این کلمات و عبارات در نتایج جستجو توسط موتورهای جستجو بررسی می شوند.

organic terrafic : میزان بازدیدی که از موتورهای جستجو به دست می‌آید

. PR: مخفف عبارت PageRank ، رتبه بندی و معیاری برای محبوبیت سایت و لینک های یک وب سایت در موتورهای جستجو.

SERP: مخفف عبارت Search Engine Results Page می باشد که نتایج جستجوی یک کلمه خاص در رابطه با سایت شما را شامل می شود.

Spider: یا همان crawler، عنکبوت و خزنده ها و ربات هایی که در سایت شما جستجو می کنند و نتایج را مورد استفاده قرار می دهند.

Stuffing: کلید واژه هایی که بیش از حد در یک صفحه از سایت استفاده شده باشند.

UGC: مخفف عبارت User generated content ، یک راه عالی برای اضافه کردن محتوای منحصربفرد به یک صفحه از سایت.

پیشنهاد می‌کنم این اصطلاحات را یادداشت کنید و در طول دوره‌ی آموزش در دسترس خود داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *